onsdag 17 augusti 2011

Varmt i sanden

Från vår balkong mot havet

Mellanmål på stranden
Leka går bra trots att det är jättevarmt!

Jag och lilleman vid stranden
Hampus vaknade 06:45 så någon sov morgon på semestern är det inte tal om. Vi åt frukost på balkongen innan vi gick ner till stranden vid 08:45. Hotellet har solstolar på stranden och det står klart och tydligt att man inte får "paxa" solstolar, men när vi kom ner till stranden låg det handdukar på varenda en. Tråkigt!! Men imorgon kommer vi göra samma sak, för det verkar vara det enda sättet att få en solstol. Det finns gott om solstolar som inte hör till hotellet, men då kostar det 8 euro för två stolar och ett parasoll vilket vi fick betala idag. Intill stranden finns det flera restauranger, så mat och dryck är inga problem under dagen. Hotellet erbjuder även all inclusive, men det har vi inte provat på.

Idag var det 30 grader i skuggan mitt på dagen. Lite för varmt kanske... Hampus verkade inte ha ont av det utan grejade på som vanligt. Bamse gjorde även ett besök vid poolen idag, så honom givk vi för att träffa och det var en hit! Två kramar blev det och sedan skulle Bamse gå och vila middag. Sanden på stranden blir väligt varm på eftermiddagen så sandaler är ett måste för att gå ner till vattnet om man inte vill bränna fötterna.

Middag åt vi på Metaxia's där de hade helt ok mat och väldigt trevlig personal. Ett plus var fina toaletter med ett skötbord. Efter middagen gick vi en runda längs med huvudgatan, men framåt 20-tiden var det väldigt mycket folk i rörelse och trottoarerna är smala så det är inte alltid helt lätt at ta sig fram med barnvagnen men det funkar om man låter det ta tid.

Imorgon kväll funderar vi på att ta en tur med "The little fun train". :)