fredag 19 augusti 2011

Rekord

Kan även vara kul vid sidan om poolen!
Idag har vi slagit personligt rekord i hur tidigt man kan vara vid poolen! Klockan 8:15 var det dags för första doppet för mig och Hampus i poolen. Eller dopp och dopp, efter en timma i poolen och trots blåa läppar och skakande underläpp så ville Hampus inte gå ur men det ville mamma så denna gången fick det bli så. Helt otroligt vad folk är morgonpigga på sin semester, för när vi kom ner 08:15 så fanns det bara en bråkdel kvar av solstolarna som inte var upptagna (och det var inte bara barnfamiljer...).

Havet bjöd på enorma vågor idag så det var röd flagg och därmed badförbud, så poolen var ett bra val idag. Imorgon ska vi satsa på stranden igen, men ett par timmar i poolen med Hampus går nog inte att komma undan! :)

Hamnen som kantas av restauranger

Gränd i Chania's gamla stad
Ikväll tog vi bussen in till Chania för att strosa runt och även äta middag. Vi åt middag på en av restaurangerna i hamnen, men i efterhand hade jag nog hellre valt en restaurang inne i gamla stans gränder. Det finns väldigt många mysiga ställen där. Vi strosade bara runt lite grann och gav oss inte ut på några större äventyr innan vi tog bussen tillbaka till Platanias. Det hade absolute inte varit några problem att tillbringa ett par timmar i Chania för shopping. Det finns gott om småaffärer och sedan finns även de större kedjorna som Zara, Stradivarius, Pull and Bear, Berschka m.fl. Bussen från/till Platanias kostar 1,90 euro/vuxen och man köper biljett på bussen, i Chania kan man även köpa den på busstationen (där man stiger av och på).

Nu är det god natt för min del!